Over ons

Wat is Scouting? Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.
Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 100.000 leden. De jeugdleden en vrijwilligers van Scouting zijn verdeeld over meer dan 1.000 Scoutinggroepen. De doelen van het Scoutingspel worden verwoord in de spelvisie SCOUTS.
Scouting St. Rumoldus is een onderdeel van Scouting Nederland. Alle speltakken komen wekelijks bij elkaar. Buiten de eigen groepsactiviteiten die aan de leeftijd van de kinderen zijn aangepast, hebben wij een gezamenlijk groepsweekend. Voor de kinderen en staf is dat altijd gezellig en we gaan er dan ook graag met z’n allen op uit. De speltakken doen dan ook gezamenlijk spelletjes of activiteiten. De Welpen en Scouts gaan samen op zomerkamp, de Bevers gaan een paar nachtjes mee omdat voor deze kleintjes een hele week te lang is. De Explorers hebben hun eigen kamp en gaan dan ook altijd wat verder weg.
Aan diverse feestdagen zoals St. Maarten, St. Nicolaas, Kerstmis en carnaval wordt bij Scouting St. Rumoldus extra aandacht besteed.
Dit alles wordt begeleid door een stel enthousiaste vrijwilligers die altijd klaar staan voor de groepen.
We kunnen altijd extra handjes gebruiken, dus heeft u interesse om te komen helpen? Neem dan contact met ons op!